ARM Research Blog

Stelios’ research blog

Πώς να διαφημιστείτε μέσω του τοπικού σάς μνημείου!

leave a comment »

Το θέμα της προστασίας των μνημείων μέσω της εκμετάλλευσης της εικόνας τους σε μια καταναλωτική και καπιταλιστική οικονομία, είναι κάτι που επανέρχεται συχνά στην Ευρώπη. Και πώς άλλωστε όχι, αφού στην εποχή που βαδίζουμε, ο πολιτισμός είναι μια πολυτέλεια και ταυτίζεται με τον τουρισμό, ενώ εικόνες καταναλώνουμε στο μεγαλύτερο ποσοστό της ημέρας μας.

“Εφόσον λοιπόν ο σκοπός είναι καλός”, δηλαδή το ζητούμενο-η συντήρηση θα επιτευχθεί, “τι μάς πειράζουν τα μέσα;” Και αφού τα μνημεία έχουν τη δύναμη να δυναμώνουν τη φωνή με την οποία τα επενδύεις, όπως πολύ καλά ξέρουν οι πολιτικές εξουσίες όλου του κόσμου διαχρονικά, τι πιο αρμόζον από το να τα στολίσουμε με διαφημιστικές πινακίδες!

“Τώρα, αν έτσι προσβάλλονται κάποιοι, τότε αυτοί είναι αποικιοκράτες” (που μπορεί και να είναι, ανάλογα με ποια ιδιότητα και σκοπό εκφράζει κανείς αυτή τη γνώμη) “και αγνώμονες τουρίστες γιατί η κληρονομιά προστατεύεται και μακροχρόνια η στρατηγική θα μάς οδηγήσει σε μια καλοσυντηρημένη πόλη-μουσείο, ευρέως επισκέψιμη”.

Με ποιο τίμημα όμως;

Ο Δήμαρχος της Βενετίας φαίνεται πώς δεν ενδιαφέρεται άμεσα για αυτό το ερώτημα. Σκοπός είναι η αποκατάσταση του κτηριακού αποθέματος με κάθε τρόπο, ακόμα και αν αυτός περιλαμβάνει την ανάρτηση διάφημισης αναψυκτικού μπροστά από τη “γέφυρα των στεναγμών”. Και ίσως μακροπρόθεσμα η ζυγαριά ενδέχεται να γύρει προς τη μεριά του “οφέλους” στα οικονομικά, άλλο αν στην πορεία έχουν ξεπουληθεί (αξιακά) πολύ περισσότερα από την υλική μορφή και την αναπαράσταση των μνημείων της πόλης του.

Χαριτωμένη η στιχομυθία μεταξύ μουσείων και ειδικών (λάτρεων της εικόνας και του πουρισμού) και του Δημάρχου (δήθεν ρεαλιστή με τα μανίκια σηκωμένα). Σάς τη δίνω:

“Εγκαλούμε την Ιταλική Κυβέρνηση να αλλάξει το νόμο που επιτρέπει τεράστιες διαφημιστικές πινακίδες στις σκαλωσιές δημοσίων κτηρίων. Μόλις πριν από 10 χρόνια η Βενετία ήταν μια πόλη χωρίς μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες. Σήμερα ανθούν. Καταστρέφουν το οπτικό σου πεδίο και  την εμπειρία κάποιων από τα ομορφότερα δημιουργήματα του ανθρώπινου γένους”… Φορείς διεθνούς κύρους, όπως το Βρετανικό Μουσείο, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης και το Μουσείο Ερμιτάζ της Αγ. Πετρούπολης, υπογράφουν το γράμμα προς τον Υπουργό Πολιτισμού της Ιταλίας, S. Bondi, από όπου προέρχεται το απόσπασμα. Αν και ο Υπουργός δεν πήρε θέση, ο Δήμαρχος της Βενετίας, υπερασπίζοντας την πολιτική της εύρεσης χρημάτων για την αποκατάσταση των κτηρίων από διαφημιστικές πινακίδες στις σκαλωσιές, απάντησε “στην ηλιθιότητα και την αναρμοδιότητα των διευθυντών των μουσείων, που θεωρούν τον Υπουργό Bondi και εμένα, καταστροφείς της πόλης”…”Ίσως αυτές οι λαμπρές προσωπικότητες νομίζουν ότι είμαστε άγριοι με δαχτυλίδια στις μύτες μας. Τα σαλόνια του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης πρέπει να έλθουν στη Βενετία για να δουν πόσο καλά αποκαθιστούμε και διαχειριζόμαστε την πόλη”…”Αυτές τις ημέρες το δημόσιο χρήμα είναι λίγο. Ευχαρίστως θα δεχόμουν χορηγίες, εάν εκείνοι ήθελαν να δώσουν”.

ΥΓ ίσως, εδώ που τα λέμε, τέτοιες ειδήσεις να μην έπρεπε να δημοσιοποιούνται στην Ελλάδα… Ποιος ξέρει με τι μπορεί να στολίσει ο νυν δήμαρχός σας, το μνημείο της γειτονιάς σας; Luis vuitton στο μνημείο του Λυσικράτη και πασαρέλα στο μονοπάτι του Πικιώνη στου Φιλοπάππου, προτείνω

Πηγές: http://www.veniceinperil.com

http://www.guardian.co.uk/world/2010/oct/03/venice-violated-billboards-norman-foster

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: